nekklachten en hoofdpijnklachten laten behandelenIn onze praktijk zien we steeds meer mensen met nekklachten, hoofdpijnklachten en klachten van oorsuizen (Tinnitus klachten). Veelal worden deze klachten veroorzaakt door een verkeerde houding. Bijvoorbeeld beeldschermwerk kan deze nekklachten in stand houden als de werkplek niet goed staat ingesteld. De klachten zijn vaak gecombineerd met pijnklachten tussen de schouderbladen/ schouder/ arm.

Nekklachten

Nekklachten zijn vaak veroorzaker van hoofdpijnklachten, maar wat is de veroorzaker van de nekklachten? Dat kan natuurlijk een ontsteking zijn, maar een van de grootste boosdoeners tegenwoordig bestaat uit smartphones en computers. Kijk maar eens goed naar een willekeurig persoon op straat die met een smartphone in de hand loopt. Het zal wellicht opvallen dat de schouders naar achteren hangen en dat de kin naar de straat wijst. Dit zorgt voor een enorme belasting op de spieren en pezen in de nek, want je hoofd is best zwaar.  Wanneer je met een juiste houding loopt, wordt het gewicht van je hoofd gelijkmatig verdeeld over je schouders en je nek. Laat je je hoofd hangen, dan worden de achterste spieren in de nek geforceerd om uw hoofd te tillen, terwijl de spieren aan de voorzijde niks doen. Nekklachten kunnen op deze wijze eenvoudig ontstaan.

Hoofdpijnklachten

Hoofdpijnklachten zijn een van de meest voorkomende medische klachten. Van de mensen met hoofdpijn, bezoekt zo’n 5 tot 10% de huisarts. Er wordt al jaren onderzoek gedaan naar de oorzaken en behandelingen van hoofdpijn, maar pas de laatste decennia is daar echte vooruitgang geboekt. Om hoofdpijnklachten goed te kunnen behandelen, is het belangrijk om te weten wat voor soort hoofdpijn wordt ervaren.

Behandeling nekklachten en hoofdpijnklachten

Een verzorgende behandeling gecombineerd met een oefenprogramma ter verbetering van de houding geeft zeer goede resultaten. Als de klachten ook een relatie hebben met werk, dan adviseren wij u ten aanzien van een juiste instelling van de werkplek en desgewenst doen wij een werkplekbezoek. Maak een online afspraak voor een eerste consult.